Pirates and friends - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Bas & Nadieh - WaarBenJij.nu Pirates and friends - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Bas & Nadieh - WaarBenJij.nu

Pirates and friends

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas & Nadieh

01 April 2013 | Zweden, Stockholm

argh maties,

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik wat op m'n blog heb geschreven. Sorry daarvoor, en daarom is het weer tijd voor een nieuw vol verhaal.

Nadieh en ik zijn op reis geweest naar Stockholm in Zweden. Op de zogenoemde cruise: Pirates of the Baltic Sea. Met 1600 studenten op een grote boot/schip om maar één ding te doen. Feesten. We vertrekken uit Helsinki en komen meteen bij een groep mensen terecht die we nog kennen uit Lapland. We dumpen onze spullen in onze kajuit. We liggen samen op de kamer met een Russische meid Tamara en een Fin Teppo. Gezellige lui waar we ook mee Stockholm in zijn gegaan. We vertrokken 's middags en hebben lekker een beetje in het café rondgehangen op het schip tot dat we gingen eten. En wat voor een eten. Zalm, Tonijn, Witvis, van die gebakken ringen, gerookte zalm, gehaktballetjes, kaviaar etc etc. Ik zat vol als een malle. Zo vol dat ik die avond niet eens zo gek veel gedronken heb, simpelweg omdat er gewoon helemaal niets meer bij in kon. Er was s'avonds wel een feest in de discotheek maar nog verrassend klein.

De volgende dag rond 10 uur kwamen we aan in Stockholm en hadden we even de tijd om de stad te bekennen. Tamara wist dat de stad verschillende design metro stations heeft en die hebben we eerst even bekeken. Jahjaa wij zijn heel cultureel bezig. Daarna hebben we nog even de stad bezocht. Stockholm is een prachtige kruising tussen een hele oude en moderne stad. Al met al een rustig dagje waarin we releax de stad hebben bezichtigt.

Eenmaal weer terug op de boot kon iedereen nu tax free shoppen en werd er volop drank ingeslagen. Nadieh en ik waren wel vergeten om te pinnen op het vaste land en vergaten dat we niet konden pinnen op de boot. Met een beetje geld moesten we de avond dus maar doorkomen. Maar deze keer werd er volop gefeest. We begonnen in een barretje waar we genoten van een kerel met z'n gitaar. Een soort van Myles Kennedy vonden wij. Daarna op naar Discotheek Atlantis en nog één waar ik de naam niet meer van herinner. En daar werd gefeest en hoe... Mensen die overal liggen, compleet knock-out, overal stelletjes (gelukkig werden er condooms uitgedeeld) en overal een feeststemming. Vooral omdat er flink was ingedronken met de drank die er tax free was gekocht. Een hele gezellig avond dus met flink wat gedans. Oah het thema was trouwens een mix van St. Patrick's day en Pirates of the baltic sea. Dat verklaart waarom ik er zo uitzie op de foto's. Een geslaagde avond en de volgende dag waren we alweer in het prachtige Helsinki.

Een dag later kwamen onze geliefde Bas en Lydia. Wij waren helemaal weer bijgekomen van onze trip naar Stockholm en konden er weer tegenaan. Om 18:00 haalden we ze op van het vliegveld en vlogen ze in onze armen ^^ . Het is toch gek om iemand in real life weer te zien na zo'n tijd maar het super tof. Eenmaal thuis aten we gezellig met z'n allen pizza en gingen we in de avond nog even gezellig naar de kroeg. Nadieh en Bas hadden gelukkig een hotelletje maar de eerste en laatste nacht sliepen ze hiero. De volgende dag zijn we gesplitst en hebben we ze de stad zo'n beetje laten zien.

De sauna is voor Lydia in ieder geval nog niet zo weg gelegd, langer dan twintig minuten heeft ze het niet vol kunnen houden, maar het was wel gezellig. We hebben de avond afgesloten in tigers waar Lydia ook nog wat vrienden heeft ontmoet.

We hebben veel gewandeld door de stad in de middag om s'avonds weer een beetje uit te gaan. Eén van de avonden zijn we nog naar een afscheidsdinner geweest van onze Finse klas ( waar we dus Fins leerden met andere exchange studenten) waar iedereen zelf wat eten meenam uit zijn of haar land. Lydia en ik hadden een kwarttaart gemaakt, met stroopwafels erboven en ertussen door, om het wat Nederlandser te maken maar hij zag er top uit. Credits gaan wel naar Lydia. Het was een gezellig feest en daarna gingen de mensen uit in Helsinki, maar Lydia en ik gingen wat vroeger slapen omdat we de volgende dag gingen skiën. Helaas zat het park de volgende dag dicht :(

Weer een dagje gewandeld toen maar en ook de stenen kerk bezocht. Ook zijn we nog naar de kroeg geweest met Tiiu en Brian. Pfoeh het is bijna moeilijk om alles in een chronologische volgorde te vertellen dus ik hou het wel bij een chaotisch verhaal waarin alles zo'n beetje voorkomt.

Laters zijn we naar de dierentuin geweest met z'n allen. De dierentuin is altijd leuk en vooral Bas was zeer onder de indruk. Veel dieren bleven lekker in hun hok zitten omdat het nog vrij koud was (mietjes) dus we hebben niet alles kunnen zien. Maar het was wel een hele gezellige dag.

Tot slot ben ik met Lydia gaan skiën. Voor Lydia de eerste keer en ze had er al aardig over opgeschept dus ze moest maar is wat laten zien. Het was niet druk en hadden heerlijk zonnig weer, maar omdat het flink dooit en het dagen niet meer heeft gesneeuwd was de sneeuw al wel hard/slush en ijzig. Toch heeft Lydia heel aardig leren skiën. Aan het eind van de dag kon ze bochtjes maken en de pizzapunt doen en had ze bijna altijd de controle. Afgezien van die paar keer dat ze met een razend tempo op een groep mensen af skiede. Met alweer een pizza die avond om de leuke dag af te sluiten was dit ook de laatste dag van hun bezoek. De volgende dag moesten ze alweer vertrekken en namen we afscheid op het vliegveld. Het was wel minder moeilijk om nu afscheid te nemen omdat we ver over de helft zijn en ik ze gelukkig snel weer zie. Zo langzamerhand begin ik ook alweer aan het terugkomen te denken en daar kan ik ook al naar uitkijken. Ik geniet nog wel even van de komende weken hier, vooral volgende week, want dan komen Patrick en Thomas. Op naar de volgende feestjes :)

En natuurlijk school, we hebben onze lessen afgerond en moeten nog een paar toetsen maken de komende weken. Verder hebben we nog het KAMU project op zaterdag (eens in de maand) en moeten we nog een groot verslag maken. Maar dit doen we grotendeels wel vanaf onze kamer. Een releaxe manier van studeren dus. Geen zorgen pa & ma, dat komt dik in orde. Iedereen nog bedankt voor jullie leuke kaartjes en tot het volgende blogbericht.

Moi moi, Bas

• 01 April 2013 - 22:47

Schutje :

Leuk verhaal! 1600 studenten op een boot, wie verzint ut!! Maar ziet er gezellig uit en die pirate look staat je best Basje. Geniet nog even, voor je ut weet sta je weer in ons kikkerlandje! Groetjes uit Zwolle

• 02 April 2013 - 01:04

Sanne Hekman:

Heeft Lydia nou gewoon het skipak aan van mijn moeder :o! Drink up mi mates johoooooo. Skol op het goede leven! Dikke kus

• 02 April 2013 - 10:22

Mama Van Nadieh:

Wat een gezelligheid zeg, met 1600 studenten op zo'n joekel van een schip!! Mooie foto's ook!! En inderdaad, ook wij tellen de weken af tot jullie terug komen...
    Veel liefs en groetjes van ons.

• 02 April 2013 - 10:36

Annemarietje:

Heer bassie en nadieh,

Gaaf op zon schip, erg mooie fotos.
    Je hebt vast leuk weekje gehad.
    En nu komen thomas en patrick ook nog gezellig hoor.
    Ik kom niet, haha.

Maarzie je snel

Xx

• 03 April 2013 - 05:01

Agness:

Hoi Bas,

Wat een feest op zo'n boot en dat met 1600 man....
    En weer prachtige foto's. En het life weerzien van je Lydia,
    je week kon niet meer stuk. Ook een fijne tijd met je vrienden
    volgende week. En inderdaad het einde komt in zicht.......
    Geniet nog maar even!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Lieve groetjes Agnes

• 06 April 2013 - 22:07

Tante Jenny,:

Hoi Bas,

Volgens mij maken jullie er wel een feest van. Zo te zien en te horen hebben jullie het best naar jullie zin. Ik wou jou bedanken voor die prachtige kaart, leuk met de foto voorop.
    Aan de foto's te zien is het bij jullie behoorlijk koud, nou dat was het hier ook, maar het begint nu wat zonniger te worden en daar zijn we erg blij mee. Hier is alles okee. Emiel is alle dagen aan het solliciteren en de kleine floris begint al flink te groeien.
    Wat leuk dat Lydia bij jou is geweest. De tijd schiet al behoorlijk op nog even en dan zit je weer in je vaderland aan de Geerdijk.
    Bas nog een fijne tijd daar, genietr ervan.

Groetjes tante Jenny.