Party Hardy weekend - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Bas & Nadieh - WaarBenJij.nu Party Hardy weekend - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Bas & Nadieh - WaarBenJij.nu

Party Hardy weekend

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas & Nadieh

04 Februari 2013 | Finland, Helsinki

Dit was een zwaar weekend, maar een goede. Donderdag zijn we naar Sonata Arctica geweest in de 'virgin oil co'. Een leuke en gezellige tent en ook lekker knus. En aangezien Sonata Arctica knuffel metal of homo metal is, paste dat op zich goed bij elkaar. Toffe muziek, maar het blijft toch meer Nadiehs ding denk ik dan (sorry, Sanne). Het bier was daar trouwens stervens duur, dus meer dan twee heb ik er niet gehad. Vrijdag zijn we op bezoek geweest bij klasgenoten van ons, om een soort van onze slee wedstrijd te bespreken. yeah bespreken dus. Maar het was een hele gezellige avond waarbij we ook nog op het dak van het gebouw hebben gestaan. Ik heb Nadieh weer is moeten redden omdat ze te dicht bij de rand kwam, maar we hebben het allemaal overleefd. En we hadden een prachtig uitzicht over Helsinki bij nacht. Zaterdag hadden Nadieh en ik niet echt plannen gemaakt, en we dachten met z'n tweeën naar de bar te gaan. Maar toen we eenmaal klaar waren om naar beneden te gaan, en op de lift stonden te wachten, was er een verassing. Blijkbaar was er al een feestje begonnen in de lift. Toen de deuren opengingen werden we verwelkomt met Jägermeister en werden we direct uitgenodigd voor een raar soort potje kaart. Het was erg gezellig en er kwamen steeds meer mensen bij waardoor de lift te zwaar werd en niet meer op en neer kon. Het feest is toen verder gegaan op de derde verdieping waar wij toevallig ook wonen :). Het was een keigezellige avond waarin we alle buren is van een andere kant zag. Zo zijn de Fransen een paar deuren verderop nogal stompzinnig toen ze met schoenen begonnen te gooien. Resultaat: brandalarm van het plafond en een deel van het plafond wat naar beneden kwam. Gelukkig was er ducktape en hangt het plafond weer, en ziet het er bijna uit alsof er niets gebeurd is. Bijna, het brandalarm mist nog steeds, en ik weet ook niet waar die is gebleven. Maar we hadden wel veel nieuwe contacten opgedaan en werden ook uitgenodigd voor een verjaardag van iemand de volgende dag. En zo was er zondag. Nadieh was moe en bleef lekker thuis. Samen met Memo en Ozzy allebei Turks ben ik toen naar de verjaardag gegaan van wie ik nog niet zeker weet wie dat nu precies was. Maar het was in ieder geval gezellig. Het was in de kelder van het C gebouw waar je een soort van woonkamer kan reserveren. Een leuke plek met leuke mensen. Helaas moest je er voor elf uur uit (wegens overlast) en door middel van peer pressure moest ik toen ook meer naar een club om de avond af te sluiten: The tiger. Ook daar heb ik nog wat mensen ontmoet en ons kringetje wordt hier zo al wel een mooi stukje groter. En na dat feest hadden we vandaag een presentatie op school en blijkbaar was dat voor best wel wat mensen. Maar geen zorgen lieve ouders ;) we hadden ons al goed voorbereid en alles ging helemaal super. We zijn ook echt nog wel met schooldingen bezig, maar die zijn gewoon minder leuk om te vertellen. Ooh en voor ik het vergeet, onze reis naar Lapland is definitief. In de week van 25 feb. zullen wij het noorderlicht gaan zien (haha Sanne), nee dat weet je nooit zeker, maar we gaan wel allemaal leuke dingen doen. Voor alvast een voorproefje, klik op deze link :)

• 04 Februari 2013 - 22:10

Annemarie:

Haa feestbeesten,

Wat een leuk verhaal zeg moest wel lachen met jullie lift party.

Ik ben vandaag begonnen aan stage 1e dag zit er weer op en was leuk

Wat leuk dat jullie trip naar lapland door gaat gaaf man .

Nou succes en veel plezier nog
    Xxxx

• 05 Februari 2013 - 03:44

Sanne Hekman:

Super verhaal, maar ik heb liever niet dat je Sonata nog homo metal noemt. Sjonge jonge. Schobbejak!

• 05 Februari 2013 - 08:03

Mama:

Nou, gelukkig dat jullie niet vergeten om af en toe wat voor school te doen :-).
    Leuk hoor dat jullie steeds meer mensen leren kennen. En Lapland... geweldig zeg!!
    Veel succes met de voorbereidingen van de slee wedstrijd en hou ons op de hoogte he?

Liefs, van ons allemaal
    xxx

• 05 Februari 2013 - 11:48

Mama Bas:

Beter een goede buur dan een verre vriend,liftfeestje hoe verzin je zoiets. Leuk om alles te lezen zo blijven we mooi bij een goeie tijd verder en tot het volgende verslag of skype. Dikke zoen voor beiden en doorgaan zoooo.

• 05 Februari 2013 - 20:01

Agnes:

Wat een prachtig verhaal weer. Zo maak je nog es wat mee,een spel-feestje in de lift?!
    Leuk dat jullie vriendengroep groter wordt. En naar Lapland-.....als het video filmpje klopt
    dan wordt het erg leuk en spannend!! Het maken van de slee....blijft dat bij bespreken of
    gaan de handen nog uit de mouwen?! Veel plezier verder en succes op school. Groetjes Agnes x

• 07 Februari 2013 - 15:59

Jannie Schutte:

Dat is pas het echte leven voor jullie geloof, geniet er van leuke verhalen

Groetjes

Jannie (buurvrouw )